top of page
  • Fettle Ride

Micelix Obat Apa - Micelix Kapsul untuk Menjaga Kesehatan! Harga

Perlu diingat dengan serius bahawa pengajaran diet bukan sahaja perlu memberi tumpuan kepada pesakit tetapi juga kepada keluarga dan penjaganya. Adalah paling sesuai untuk memberi pengajaran secukupnya kepada orang yang sedang memasak dan berkhidmat. Tetapi, tanggungjawab muktamad Micelix untuk mengekalkan glukosa darah mereka jatuh kepada pesakit. Cuba untuk mengelakkan alkohol juga kerana ia sekali lagi boleh memburukkan lagi tubuh dan kesihatan anda dengan menyebabkan glikeridemia hiper. Selain semua ini, senaman yang kerap, rejim dadah yang ketat, saringan berkala dan lain-lain perlu dilakukan untuk mengawal diabetes dan kesannya. Diabetes jika dipantau dan dikekalkan dengan cara yang sangat sesuai, ia boleh dikawal dengan berkesan.



Diabetes adalah penyakit yang sukar bagi kanak-kanak dan ibu bapa. Tol fizikal, emosi, dan psikologi wujud setiap hari bagi mereka yang hidup menghidap diabetes. Kadar pesakit yang baru didiagnosis telah meningkat dengan pesat selama bertahun-tahun, tidak dapat disangkal oleh doktor, namun kesedaran dan pendidikan belum. Adalah penting bahawa untuk bekerja ke arah penawar untuk diabetes jenis 1, kesedaran tentang penyakit, gejala, rawatan, pengurusan, komplikasi, dan pencegahan mesti terlebih dahulu ditubuhkan.


Diabetes wujud dalam dua bentuk-jenis 1 dan jenis 2. Kira-kira 95% orang yang menghidap diabetes mempunyai jenis 2, manakala hanya 5% rakyat Amerika mengalami jenis 1. Walaupun jenis 2, kadang-kadang dirujuk sebagai diabetes set dewasa, lebih bersahaja, jenis 1, atau dikenali sebagai diabetes "juvana", sering dianggap lebih serius kedua-duanya. Diabetes jenis 1 paling biasa didiagnosis pada kanak-kanak; Walau bagaimanapun, ia adalah mungkin untuk didiagnosis pada masa dewasa. Apabila badan mencantikkan makanan, perut mula memecahkan kandungannya menjadi protein, lemak, dan karbohidrat.


Ia adalah karbohidrat yang seterusnya memecahkan ke dalam glukosa, yang digunakan oleh tubuh untuk tenaga. Dalam badan yang normal, sihat, pankreas mengeluarkan hormon yang dipanggil insulin, yang membantu sel menyerap dan menggunakan glukosa. Insulin bertindak sebagai kunci kepada sel, supaya apabila ia dilepaskan, ia membuka sel yang membolehkan glukosa diserap. Walau bagaimanapun, apabila insulin tidak hadir, sel tidak boleh membuka dan menyerap glukosa dari aliran darah. Sejenis 1 pankreas diabetes tidak berfungsi dengan betul-ia melepaskan sedikit kepada tiada hormon, insulin, seperti yang sepatutnya.


Oleh itu, apabila glukosa memasuki aliran darah, terpaksa kekal di sana kerana insulin tidak hadir untuk membuka sel untuk penyerapan. Adalah penting untuk memahami bahawa diabetes jenis 1 "dianggap sebagai penyakit auto-imun kerana sel-sel beta yang menghasilkan insulin dalam pankreas diserang dan 'salah' dimusnahkan oleh sistem imun pada awal proses penyakit, menyebabkan sedikit pengeluaran insulin dalam pankreas". Oleh itu, diabetes jenis 1 memerlukan terapi insulin untuk mengekalkan paras glukosa darah normal.


Diabetes adalah penyakit auto-imun yang saintis percaya mempunyai kaitan dengan gen. Gen adalah "seperti arahan untuk bagaimana badan harus melihat dan bekerja ... tetapi hanya mendapatkan gen untuk diabetes biasanya tidak mencukupi. Dalam kebanyakan kes, sesuatu yang lain perlu berlaku seperti mendapatkan jangkitan virus untuk seseorang untuk mendapatkan Diabetes Jenis 1". Dalam erti kata lain, diabetes tidak dianggap sebagai penyakit berjangkit, dan ia tidak seperti selesema yang boleh ditangkap daripada bersentuhan dengan seseorang yang menderita penyakit ini. Malangnya, doktor masih tidak dapat meramalkan siapa yang akan membangunkan penyakit ini dan siapa yang tidak akan.


Terdapat banyak gejala klasik yang berkaitan dengan diabetes jenis 1 yang boleh berkembang sama ada secara tiba-tiba atau secara beransur-ansur. Gejala yang paling biasa adalah kerap kencing, diikuti oleh peningkatan dahaga, penurunan berat badan, keletihan, dan peningkatan selera makan. Jika ada yang mengalami gejala-gejala ini, terutamanya jika terdapat sejarah keluarga diabetes, adalah penting untuk mendapatkan rawatan perubatan dengan segera. Kegagalan merawat gejala-gejala ini boleh mengakibatkan masalah kesihatan lain seperti "sakit perut, loya, muntah, masalah pernafasan, dan juga kehilangan kesedaran. Doktor memanggil ketoacidosis kencing manis ini, atau DKA".



1 view0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page